Vertrouwenscontactpersoon

HCZ vindt het belangrijk dat iedereen zich op de club thuis voelt en kan sporten in een veilige omgeving. Plezier beleven in je sport, samen met je elftalgenoten, coach, trainer, scheidsrechters, mede-vrijwilliger, supporters langs de lijn en de gasten die wij op onze club ontvangen.
Je prettig en veilig voelen en jezelf kunnen zijn, in en om het clubhuis. Ongeacht leeftijd, sekse of seksuele geaardheid. Die omgeving creëren we met elkaar.

Het bestuur van HCZ vindt het waardevol dat er binnen de vereniging iemand in de buurt is waar je terecht kunt in situaties die anders zijn dan hierboven omschreven. Daarom is er voor gekozen om een vertrouwenscontactpersoon aan te stellen.

Remco Heus is binnen HCZ de contactpersonen waar je terecht kunt als je iets kwijt wilt hierover.

Wanneer kun je bij hem terecht?
Je kunt bij hem terecht met vragen of opmerkingen over situaties waarin jij je op de club niet op je gemak hebt gevoeld. Of als er iets is voorgevallen tijdens een wedstrijd of training, in contact met een medelid, trainer, coach of vrijwilliger. Of als je een probleem met iemand hebt en je vindt het lastig om te bespreken. Je voelt je niet op je gemak, (seksueel) geïntimideerd, bedreigd. Er is in ieder geval iets voorgevallen wat ongewenst is. En dat wil je bespreken.

De Vertrouwenscontactpersoon is het eerste aanspreekpunt voor alle betrokkenen bij de club: leden, ouders, trainers/coaches, vrijwilligers met vragen, twijfels of signalen over zaken die met ongewenst (intimiderend) gedrag te maken hebben. De Vertrouwenscontactpersoon behandelt niet zelf inhoudelijk de klacht, maar zoekt gezamenlijk en in overleg naar de volgende stap.

Contact
Heb je vragen, twijfels of signalen over pesten, (seksuele) intimidatie of machtsmisbruik, of heb je goede ideeën om HCZ en haar leden een veiligere sportomgeving te geven? Neem dan contact op met Remco Heus. Remco is te bereiken via 06-52408689

Ook is het mogelijk om contact op te nemen met Vertrouwenspunt Sport van het NOC*NSF bereikbaar op 0900 202 5590 (op werkdagen van 8 tot 22 uur en op zaterdag van 12 tot 16 uur, 10 cent per minuut).

Vertrouwelijkheid
De vertrouwenscontactpersoon is en werkt zelfstandig en onafhankelijk van het HCZ-bestuur en koppelt alleen (anoniem) meldingen terug, zonder inhoudelijk in te gaan op de klacht.